مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» بازاریابی محتوا چیست

بازاریابی محتوا چیست

بازاریابی محتوا چیست؟


بازاریابی محتوا نوعی بازاریابی است که دارای فرایندی جهت ایجاد مطالب با ارزش محتوایی میباشد که به منظور جذف مخاطب و درنهایت تبدیل مخاطب به مشتری مورد استفاده قرار میگیرد . 

آهسته تر بروید تا سریع تر برسید! مطلب مرتبط آهسته تر بروید تا سریع تر برسید!


در روش بازاریابی محتوا، مطالبی که تولید می شوند، با محصول های و خدماتی که ارائه می شود کاملا در ارتباط است تا مخاطبان بتوانند با مزایا، خدماتو معایب آشنا بشوند . بازاریابی محتوا جهت فروش محصول ها و ارائه خدمات مورد استفاده قرار میگیرد و از این طریق خوانندگان مطلب میتوانند جهت خرید یا استفاده از آن ها اقدام کنند. بازاریابی محتوا روشی است که بتوانید خواننده مطلب خود را تبدیل به خریدار و مشتری کنید 


بازاریابی محتوا چیست؟


 امروزه ۹۰ درصد کسب و کارهای اینترنتی از بازاریابی محتوا جهت افزایش بازدید سایت خود استفاده می کنند. اگر شما هم قصد دارید از این طریق بهترین نتیجه را در گوگل بدست آورید، باید علاوه بر با کیفیت بودن مطالب، مطابق با اصول سئو و صد البته متناسب با مخاطبان سایت، مطالب تولید شوند.

اگر محتوای تولیدی شما با کیفیت باشد و بتواند توجه کاربر را جلب کند ، آن ها به سایت شما وفادار می شوند و مطالب سایت شما را در شبکه های اجتماعی خود قرار می دهند و از این طریق به روشی بازاریابی شما اتفاق خواهده افتاد . 


اولین مرحله در بازاریابی محتوا


اولین مرحله در هر سیستم بازاریابی، شناخت کاربرها است که بازاریابی محتوا نیز از این قاعده مستثنی نیست. شما اول باید بدانید که مخاطبانتان چه کسانی هستند، جهت چه کسانی قصد نوشتن دارید، چه کسانی قرار است از شما خرید یا ازز خدماتتان استفاده کنند، کاربرها به دنبال چه چیزی در خصوص محصول و خدمات شما هستند.

پس از شناخت کامل کاربر، باید به سراغ شبکه هایی بگردید که مخاطبان شما در آنها فعالیت بیشتری می کنند. تولید محتوا جهت این شبکه ها خیلی مهم است و تفاوت بسیار زیادی با ایجاد وبلاگ در سایت اصلی دارد.


محتوای شما می‌تواند به چهار فرمت تولید و عرضه شود:

1. متن

یکی از ساده‌ترین فرمت‌های محتوا متن است. شما می‌توانید یک گزارش ویژه تهیه کنید و در آن به بازبینی وضعیت بازار، محصولات، مشتری ها و … بپردازید. اگر شما بازاریاب محتوا هستید مخاطبان خود را از نمایشگاه‌های مرتبط و … دانا خواهید ساخت.


پاسخ به سوالات رایج در کارتان می‌تواند بسیار جذاب و اثرگذار باشد. فرض کنید کارتان فروش تلویزیون است. مخاطبان شما ده‌ها سوال دارند که دوست دارند جوابش را بدانند؛ مثلا تلویزیون خمیده بخرند یا تخت؟ جهت فضایی که دارند بهترین اندازه تلویزیون چقدر باید باشد؟ پاسخ این سوالات می‌تواند در قالب یک مقاله یا PDF منتشر شود.


حتی می‌توانید کتاب‌های الکترونیکی کوچکی در حد 10 تا 20 صفحه منتشر کنید و در آن به دادن اطلاعات مفید بپردازید. بسیاری از کسب‌و‌کارها خبرنامه یا مجلات الکترونیکی ماهانه منتشر می‌کنند و علاقه‌مندان زیادی را به خود جذب می‌کنند.


 


2. عکس

مغز طوری ساخته شده است که به‌راحتی تصویرهای را ذخیره و بازبینی کند. بازبینی عکس بسیار آسان‌تر از بازبینی نوشته است. پس استفاده از عکس در بازاریابی محتوا می‌تواند احتمال انتقال مطلب را افزایش دهد.


برای بازاریابی محتوا، می‌توانید اینفوگرافیک‌هایی درست کنید تا اطلاعات ارزشمندی را به مخاطب منتقل کند. اینفوگرافیک ترکیبی از عکس و متن است که اطلاعات زیادی را منتقل می‌کند. اگر با اینفوگرافیک آشنا نیستید در گوگل جست‌وجو کنید و می‌توانید ایده‌های خوبی جهت ساختن آن پیدا کنید.


کار خلاقانه دیگر آن است که یک پاورپوینت درست کنید و آن را در سایت یا رسانه‌های اجتماعی انتشار کنید. سایت‌هایی مثل slideshare.net به شما کمک می‌کنند پاورپوینت خود را آنجا آپلود کنید، ان گاه کدی در اختیارتان قرار می‌دهند که با کپی کردن آن کد در متن ویرایشگر سایتتان، پاورپوینت در سایتتان نمایش داده شود و بازدیدکنندگان می‌توانند اسلایدها را عوض کنند و پاورپوینت را به‌ صورت آنلاین در سایت مشاهده کنند.


البته واضح است می‌توانید از عکس‌هایی که با دوربین گرفته‌اید و عکس‌های ترسیمی هم استفاده کنید. شاید بهترین رسانه جهت انتشار این عکس‌ها اینستاگرام باشد. قبلا مقاله‌ای درباره روش‌های بازاریابی با اینستاگرام نوشته‌ایم که می‌توانید مطالعه کنید.


 


3. ویدیو

ویدیو یکی دیگر از فرمت‌های بازاریابی محتوا است. با توجه به توسعه رسانه‌های اجتماعی، دیدن ویدیو به عادت روزانه مردم تبدیل شده است. یک بازاریاب محتوا می‌تواند از این فرصت به‌ خوبی استفاده کند و با تولید ویدیوهای کوتاه 3 تا 5 دقیقه‌ای توجه مخاطبان را به خود جلب کند. جهت تولید ویدیو لازم نیست فیلم‌بردار حرفه‌ای باشید. با یادگیری اصول کار مثل کادربندی درست و به کمک یک گوشی موبایل می‌توانید کارتان را شروع کنید.


شما می‌توانید با مشتری ها محصول های یا خدمات خود مصاحبه کوتاهی انجام دهید و آن را در رسانه‌ها منتشر کنید. گزارش‌های مستند کوتاه می‌تواند بسیار جذاب باشد. گزارش‌ها می‌تواند درباره بازار کارتان، نمایشگاه‌ها و همایش‌های مرتبط یا هر موضوع جذاب دیگر باشد.


همچنین اگر کار با نرم‌افزارهای ویرایش فیلم را یاد بگیرید می‌توانید تیزرهای کوتاه و جذابی درست کنید که توجه مخاطبان را به خود جلب کند. با ساخت ویدیوهای کوتاه 60 ثانیه‌ای و انتشار آن در اینستاگرام می‌توانید توجه افراد را به کارتان جلب کنید.


 


4. صدا

در بازاریابی محتوا، شاید ساده‌ترین و سریع‌ترین راه جهت تولید محتوا ضبط صدا باشد. احتمالا موبایل شما مجهز به امکان ضبط صدا است. کافی است در مورد موضوعی چند دقیقه صحبت کنید و آن را منتشر کنید. رادیوهای اینترنتی و پادکست‌ها روز به روز رایج‌تر می‌شوند. در سایت‌تان می‌توانید به آموزش‌های صوتی بپردازید. همچنین در رسانه‌های اجتماعی مناسب‌ترین گزینه جهت انتشار صوت تلگرام است. حتما از این فرصت استفاده کنید و کانالی درست کنید و در آن فایل‌های صوتی را منتشر کنید.


مزایای بازاریابی محتوا چیست؟


در عصر حاضر گوگل بیشتر از هر چیزی به محتوای ناب توجه می کند. محتوای کپی علاوه بر این که می تواند سبب جریمه شدن شما به از طرف گوگل شود، وجهه سایت شما را هم پیش کاربرها خراب خواهد نمود.

کاربران وقتی عبارت جدیدی به گوششان می خورد، سریعا آن را جستجو می کنند و سایتی که توانسته باشد محتوای مناسب با عبارتی که جستجو کرده اند نمایش بدهد و مطابق اصول سئو باشد در صفحه اول گوگل نشان داده می شود.

همانطور که گفته شد، کاربرها مطالب با کیفیت سایت شما را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک می گذارند و این مسئله می تواند سبب افزایش رتبه وب گردد و بهترین و ارزان ترین راه جهت برندسازی اینترنتی می باشد.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده